Pozycja:
54° 33’ 33,2″N
18° 36’ 59,6″E
Przebieg służby:
Statek pasażerski o napędzie mechanicznym. Napędzany dwoma maszynami parowymi 3 cylindrowymi. Statek posiadał cztery kotły parowe. Wyposażony w dwie śruby o stałym skoku. Załoga 297 osób (dokładnie nie ustalono).
Budowę rozpoczęto w marcu 1923 roku w stoczni AG Vulcan w Szczecinie (plany numer 690). Zwodowany został 31 lipca 1923 roku, a do służby w North German Lloyd został oddany 4 stycznia 1924 roku.
15 stycznia 1924 roku wypłyną w dziewiczą podróż na trasie Bremenhafen – Nowy Jork.
W 1930 roku przeniesiony na linie Far East. (na daleki wschód).
W 1938 sprzedany do Deutsche Arbeitsfront (DAF) w Hamburgu. Zarządzał nim w dalszym ciągu North German Lloyd.
W maju 1939 roku wraz z innymi statkami (Robert Ley, Wilhelm Gustloff, Sierra Cordoba, Der Deutsche) wraca z Hiszpanii, skąd zabrał Legion Kondor, do Niemiec.
W sierpniu 1939 zaanektowany przez Kriegsmarine jako Lazarettschiffe “C” (statek szpitalny).
W latach 1939-1943 służy jako statek szpitalny w Norwegii.
W październiku 1943 roku zbombardowany podczas amerykańskiego nalotu na Gdynie. Trafiony bombą bardzo szybko staną w płomieniach wraz z rannymi na pokładzie. Przeżyła zaledwie garstka obecnych w tym czasie na pokładzie. Płonący statek wyprowadzono z portu i zatopiono wraz z ciałami poległych. Nie uznano tego ataku jako zbrodni wojennej gdyż w tym czasie Stuttgart był częściowo pokryty kamuflażem, choć w tym czasie nie był on uzbrojony a na pokładzie i burtach widniały znaki Czerwonego Krzyża.
Wymiary:
Długość między pionami 167,80 m
Szerokość na owrężu 24 m
Zanurzenie 7,56 m
Wyporność 20500 DWT
Napęd:
Dwie maszyny parowe 3 cylindrowe. Statek posiadał cztery kotły parowe. Wyposażony w dwie śruby o stałym skoku
Uzbrojenie:
Brak
Głębokości:
Najmniejsza głębokość na wraku 17 m
Głębokość na dnie 21 m