Przebieg służby:
ex. Gerrat
Statek towarowy o napędzie mechanicznym. Wybudowany w stoczni Unterweser w Lehe.
W ostatni rejs parowiec wyruszył 28 października 1942 roku. Trasa wiodła z Gdańska do Oxelösundem a w ładowniach znajdowało się 1212,5 ton węgla. Około godziny 23.20 radziecki okręt podwodny SzCz-406 wystrzelił dwie torpedy. Następny atak nastąpił koło północy lecz bez powodzenia. Jednak o godz. 00.30 kolejna torpeda trafiła w cel i statek zatonął. Okrętem podwodnym dowodził kapitan drugiej rangi, Jewgienij Jakowlewicz Osipow. Podjął on na pokład siedmiu członków załogi Bengt Stura. Pozostałych rozbitków prawdopodobnie uratowała załoga fińskiego statku Agnes, który trzy dni później został zatopiony przez ten sam okręt podwodny. Kapitan Jewgienij zdecydował o powrocie do radzieckiego portu ze szwedzkimi obywatelami, jednak władze sowieckie zdecydowały o wtrąceniu ich do niewoli. Dalszy los rozbitków nie został nigdy wyjaśniony. Ostatnio ślad po załodze Bengt Stura kończy się w radzieckim więzieniu.
Wymiary:
Długość – 64,17m.
Szerokość na owrężu – 9,52m.
Zanurzenie – 4,72m.
Napęd:
Maszyna parowa
Jedna śrubao stałym skoku (druga zapasowa na pokładzie)
Uzbrojenie:
Brak
Głębokość:
Najmniejsza głębokość na wraku – 30m.
Głębokość na dnie – 39m.