Pozycja:
54° 54’ 992"N
17° 19’ 041"E

S-50

Przebieg służby:
Torpedowiec o napędzie parowym. Jedna śruba napędowa trzy płatowa o stałym skoku.
Położenie stępki nastąpiło w 1889,  zwodowany został 4 listopada 1899 roku w stoczni F.Schichau Elbląg. Należał do serii 23 jednostek S-43 do S-65. Wcielony do służby 10 kwietnia 1890 roku. 11 listopada 1910 zmieniony został numer taktyczny na T-50. Statek zatonął podczas sztormu 28 września 1914 roku.

Wymiary:
Długość całkowita 44,20m.
Szerokość na owrężu 5,00m.
Zanurzenie 2,70m.
Wyporność projektowa 127t.
Wyporność pełna 152t.

Napęd:
Jedna maszyna parowa potrójnego rozprężania o mocy 1571 KM.
Jeden kocioł parowy typu kolejowego.
Prędkość maksymalna 21,5 kn
Zasięg 2160 nm przy 10 kn i 650 nm przy 17 kn.
Ładunek węgla 30t.

Uzbrojenie:
1 działo rev. 37 mm, Hotchkissa
3 wyrzutnie torped 350 mm
1 działo 50 mm od 1893r.

Głębokości:
Najmniejsza głębokość na wraku 28m.
Głębokość na dnie 31m.

 

 

 

Źródło - www.balticwrecks.com